Speta publicata la data 26.10.2015

Referitor la: Alte materii

Domeniu:

01 Aparate de marcat electronice fiscale (AMEF)

Subdomeniu:

Diverse

Scurta descriere:

Obligaţia emiterii bonurilor fiscale de către casele de pensii

Intrebare

Au casele de pensii obligaţia emiterii bonurilor fiscale pentru încasările de la populaţie?


Raspuns

Potrivit dispoziţiilor art.1 alin.(1) şi (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, operatorii economici care încasează, integral sau parţial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amănuntul, precum şi a prestărilor de servicii efectuate direct către populaţie sunt obligaţi să emită bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale şi să le predea clienţilor, cu excepţiile prevăzute la art. 2, iar la solicitarea acestora vor elibera şi factura, în condiţiile legii.
Conform prevederilor art. 2 lit. e) din Ordonanţa de urgenţă nr.28/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, nu intră sub incidența prevederilor mai sus menţionate, încasările efectuate din activitățile caselor de pensii.
Casele de pensii pot emite chitanța sau alte documente de încasare, prevăzute de legislația în vigoare.


Baza legala


Ordonanta de urgenta a guvernului nr 28 / 1999 articolul .