| | Materia | Organul Constatator | Acte Normative | |
1 |
|
| legalitatea respingerii la restituire a accizelor în sumă de .X. lei aferente cantităţii de .X. kg combustibil lichid uşor şi respectiv accizelor în sumă de .X. lei aferente cantităţii de .X. litri motorină .X. pe motiv că situaţia de fapt este neconcludentă, în condiţiile în care această constatare nu este motivată, iar din instrumentarea speţei de către organele vamale nu rezultă criteriile care nu au fost îndeplinite de contestatoare pentru restituirea de accize |
| |
1 |
|
| legalităţii obligării societăţii la plata diferenţelor de accize, corespunzătoare încadrării de către organul de control vamal a produselor obţinute în categoria spirtoase |
| |
1 |
|
| neacordarea scutirii de la plata accizelor pentru alcoolul etilic utilizat la obtinerea alcoolului sanitar in conditiile in care nu s-au respectat parametrii de denaturare |
| |
2 |
|
| nerespectarea retetelor de fabricatie prezentate Ministerului Economiei si Finantelor la momentul solicitarii autorizatiei de antrepozit fiscal |
| |
1 |
|
| obligării societăţii la plata diferenţelor de accize aferente alcoolului etilic achiziţionat |
| |
1 |
|
| organele de inspecţie fiscală nu au avut în vedere prevederile legale incidente bunurilor achiziţionate şi acordate gratuit în scop de reclamă, în scopul stimulării vânzărilor sau în scopuri legate de desfăşurarea activităţii economice din Normele metodologice de explicitare a articolului de lege invocat în actul administrativ fiscal. |
| |
1 |
|
| plata accizei in conditiile in care nu s-a primit de la beneficiar in termen de 30 de zile exemplarul nr.3 al Documentului administrativ de insotire (DAI) |
| |
1 |
|
| plata accizei in conditiile in care s-a aprobat si s-a efectuat valorificarea produselor accizabile aflate in stoc la data opririi activitatii de catre antrepozitar |
| |
1 |
|
| produse accizabile introduse in tara de o societate comerciala din UE si plasata in antrepozitul fiscal de depozitare |
| |
1 |
|
| produse accizabile introduse in tara de o societate comerciala si plasata in antrepozitul fiscal de depozitare |
| |
2 |
|
| produse energetice plasate in regim de antrepozit de TVA |
| |
1 |
|
| reconstituirea documentului administrativ de insotire a marfii |
| |
1 |
|
| respingere la restituirea accizelor aferente combustibilului utilizat pentru revizii-reparaţii aeronave în condiţiile în care organele vamale au constatat că societatea nu justifică depăşirile de consumuri normate |
| |
1 |
|
| respingerea la restituire a accizelor aferente motorinei consumată de navele aflate în proprietatea şantierului naval în condiţiile în care pe aceste nave nu au avut loc operaţiuni de testare sau de mentenanţă a echipamentelor. |
| |
1 |
|
| respingerea la restituire a accizelor aferente pentru produsele energetice livrate către un utilizator final în scopul producţiei combinate de energie electrică şi energie termică în condiţiile în care plata accizelor în ondiţiile către buget nu a fost efectuată de contestatoare ci de furnizorii de la care s-a aprovizionat cu produsele energetice |
| |
1 |
|
| restituirea accizelor aferente motorinei utilizate pentru testarea navelor în condiţiile în care cererile de restituire a accizelor nu respectă perioada legală de solicitare a restituirii accizei |
| |
1 |
|
| restituirea accizelor aferente motorinei utilizate pentru testarea navelor în condiţiile în care documentele prin care societatea justifică consumul nu îndeplinesc condiţiile prevăzute de lege pentru a fi acceptate ca documente justificative |
| |
1 |
|
| restituirea accizelor aferente motorinei utilizată în domeniul producţiei, dezvoltării, testării şi mentenanţei valoarelor |
| |
2 |
|
| restituirea accizelor aferente motorinei utilizată în domeniul producţiei, dezvoltării, testării şi mentenanţei valoarelor/utilizată de navele aflate în proprietatea sa, în activitatea specifică a şantierului naval |
| |
1 |
|
| restituirea accizelor in cazul motorinei utilizate in procesul tehnologic |
| |
1 |
|
| scutirea de la plata a accizelor pentru combustibil lichid usor folosit pentru incalzit |
| |
1 |
|
| scutirea de la plata a accizelor pentru gazul petrolier lichefiat achizitionat in vederea imbutelierii |
| |
1 |
|
| scutirea de la plata accizelor pentru motorina utilizata de macaralele plutitoare pentru desfasurarea unor activitati comerciale |
| |
1 |
|
| societatea putea beneficia de regimul de scutire directă de la plata accizelor |
| |
1 |
|
| stabilirea de accize in conditiile in care societatea contestatoare nu face dovada ca produsele accizabile au fost achizitionate dintr-un antrepozit fiscal si ca pentru aceste produse acciza a fost achitata |
| |
88 |
|
| |
7 |
|
| Colectarea creantelor bugetare |
| |
151 |
|
| |
556 |
|
| Datorie vamala |
| |
27 |
|
| |
1547 |
|
| Impozit pe profit |
| |
223 |
|
| |
3 |
|
| aferent platilor compensatorii |
| |
1 |
|
| aplicarea normelor de venit |
| |
1 |
|
| atat in timpul inspectiei fiscale cat si prin cercetarea la fata locului nu au fost identificate probe care sa ateste acordarea mesei calde salariatilor |
| |
1 |
|
| contributii aferente primelor de natura salariala |
| |
1 |
|
| daca aferent permiselor de calatorie acordate salariatilor pentru membrii de familie ai acestora si pensionarilor fosti salariati CFR societatea avea obligatia sa retina impozit la sursa. |
| |
1 |
|
| daca contravaloarea mesei calde acordate salariatilor proprii reprezinta avantaje de natura salariala sau venit neimpozabil, in conditiile in care, activitatea desfaurata nu se incadreaza in specificul activitatilor prevazute de legislatia aplicabila |
| |
1 |
|
| daca in mod corect organele de verificare fiscala au stabilit impozit pe venit aferent anului 2013, in conditiile in care, nici pe parcursul verificării fiscale si nici cu ocazia caii administrative de atac, persoana fizica nu a probat sursa fondurilor utilizate. |
| |
2 |
|
| daca in mod corect organele de verificare fiscala au stabilit impozit pe venit aferent perioadei 2011-2013, in conditiile in care, nici pe parcursul verificării fiscale si nici cu ocazia caii administrative de atac, persoana fizica nu a probat sursa fondurilor utilizate. |
| |
1 |
|
| daca in mod corect organele de verificare fiscala au stabilit impozit pe venit si accesorii aferente pentru perioada 2014-2016, in conditiile in care nici in timpul verificarii fiscale si nici cu ocazia exercitarii caii administrative de atac persoana fizică nu a probat sursa fondurilor utilizate. |
| |
1 |
|
| daca in mod corect organele de verificare fiscala au stabilit impozit pe venit, in conditiile in care argumentele invocate de contestatar, raportate la retinerile din raportul de verificare fiscala conduc la o alta solutie de fapt decat cea stabilita de organele de verificare fiscala. |
| |
| | | Organe de inspectie fiscala din cadrul MFP si ANAF | LG207/15A138L9 | |
1 |
|
| dacã în mod legal organele de inspecţie fiscală au încadrat sumele acordate de societate colaboratorilor săi cu titlul de “Director” în categoria veniturilor din premii, în condiţiile în care din instrumentarea speţei de către organele de inspecţie fiscală nu se poate stabili că acestea întrunesc elementele definitorii ale veniturilor din premii astfel cum sunt acestea prevăzute în legea fiscală |
| |
1 |
|
| daca obligatia calcularii, retinerii si virarii impozitului aferent veniturilor din activitati agricole revine societatii contestatoare, in conditiile in care in conformitate cu actele normative in materie aceasta revine unitatilor specailizate pentru colectare, precesare sau alte unitati |
| |