|  | Materia | Organul Constatator | Acte Normative | |
1 |
|
  | CAS -anularea deciziei de impunere pentru sume declarate si achitate |
| |
 |  |  | Organe de inspectie fiscala din cadrul MFP si ANAF | OG92/03A83
OG92/03A115
HG1050/04PT10
LG414/02A7
HG859/02PT
LG82/91A16
OG92/03A175 |  |
2 |
|
  | CAS mod de calcul |
| |
1 |
|
   | CASS -diferente de constituit in contabilitate |
|  |
1 |
|
  | cheltuieli cu diurna platita transportatorilor |
| |
2 |
|
   | contributia angajatorilor la varsaminte de la persoane juridice pentru persoane cu handicap nemcadrate stabilita suplimentar |
|  |
1 |
|
  | contributia de asigurari sociale de sanatate aferente sumelor platite salariatilor cu titlul de stimulente |
| |
1 |
|
   | contributia la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale aferente veniturilor de natura salariala obtinute urmare unor hotarari judecatoresti |
|  |
2 |
|
  | contributia la fondul de invatamant - depunerea declaratiilor fiscale |
| |
1 |
|
   | contributia la Fondul de solidaritate pentru persoanele cu handicap (3%) - pentru sume achitate unei persoane pentru perioada in care a avut reziliat contractul de munca in baza unei hotarari judecatoresti |
|  |
6 |
|
  | contributia la Fondul de solidaritate sociala pentru persoanele cu handicap - baza de calcul |
| |
10 |
|
   | contributia la Fondul de solidaritate sociala pentru persoanele cu handicap - cine are obligatia de a face dovada refuzului de a angaja persoane cu handicap |
|  |
1 |
|
  | contributia la Fondul de solidaritate sociala pentru persoanele cu handicap - depunerea declaratiilor fiscale |
| |
8 |
|
   | contributia la Fondul de solidaritate sociala pentru persoanele cu handicap - obligatia societatii de a solicita trimestrial repartizarea de persoane cu handicap |
|  |
1 |
|
  | contributia la fondul pentru accidente de munca si boli profesionale - baza de calcul |
| |
2 |
|
   | contributia la Fondul pentru asigurari sociale de sanatate - mod de calcul |
|  |
1 |
|
  | contributia la Fondul pentru asigurari sociale de sanatate datorata de angajator in conditiile in care are sume virate in plus |
| |
1 |
|
   | contributia la Fondul pentru sustinerea invatamantului de stat - baza de calcul |
|  |
1 |
|
  | contributia la fondul privind protectia sociala si incadrarea in munca a persoanelor cu handicap - neachitarea contributiei, in conditiile in care societatea avea cel putin 50 de angajati si nu a prezentat documente in care sa ateste achizitii de produse sau servicii de la unitati protejate autorizate , pe baza de parteneriat, in suma echivalenta cu suma datorata la bugetul de stat in contul contributiei |
| |
2 |
|
   | Contributia la fondul privind protectia sociala si incadrarea in munca a persoanelor cu handicap - obligatia societatii de a solicita trimestrial repartizarea de persoane cu handicap |
|  |
2 |
|
  | contributia pentru asigurari sociale de sanatate datorata de angajator calculata asupra sumelor platite cu titlu de participare a salariatilor de profit |
| |
3 |
|
   | contributii aferente avanajelor in natura acordate salariatilor |
|  |
1 |
|
  | contributii aferente veniturilor din salarii realizate de angajati in baza unor contracte de comision - contracte civile - incheiate intre acestia si societatea la care sunt angajati cu contract individual de munca |
| |
1 |
|
   | contributii aferente veniturilor realizate de cadre didactice in regim de cumul de functii si plata cu ora |
|  |
1 |
|
  | contributii calculate pentru sume platite angajatilor in strainatate cu titlu de diurna sau/si indemnizatii de detasare care se incadreaza in categoria veniturilor din salarii in conditiile in care criteriul in baza caruia au fost acordate il reprezinta productivitatea muncii |
| |
1 |
|
   | contributii datorate pentru indemnizatiile platite membrilor consiliilor de administratie care sunt si salariati ai societatii |
|  |
1 |
|
  | contributii de asigurările sociale şi la fondurile speciale ca urmare a încadrării cheltuielilor cu chiria şi utilităţile aferente unor spatii locative, prime de asigurare şi servicii medicale, suportate de contestatoare pentru angajatii sai cu dubla cetatenie, drept avantaje de natura salariala in conditiile in care organele de inspecţie fiscală nu au procedat la analizarea documentelor suplimentare prezentate de contestatoare la discutia finala |
| |
1 |
|
   | CONTRIBUTII LA ASIGURARILE SOCIALE SI FONDURILE SPECIALE ca urmare a încadrării cheltuielilor cu masa calda acordata salariatiilor drept avantaje de natura salariala |
|  |
1 |
|
  | C.A.S.S. asupra contravalorii ajutoarelor in natura prevazute in contractul colectiv de munca |
| |
1 |
|
   | daca datorează contributii aferente veniturilor din contracte/conventii in perioada verificată, nu a declarat contribuţiile datorate, iar argumentele prezentate nu sunt de natură să infirme constatările organelor de inspecţie fiscală |
|  |
1 |
|
  | daca organele de inspectie fiscala aveau dreptul sa emita un nou titlu de creanta pentru obligatii fiscalae stabilita printr-un process-verbal anterior |
| |
1 |
|
   | daca se poate investi cu solutionarea capatului de cerere privind cuantumul facilitatii de care a beneficiat societatea in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 163/2000 in conditiile in care societatea nu se indreapta impotriva unor diferente de impozite, taxe, contributii si accesorii ale acestora stabilite suplimentar de plata prin decizia de impunere |
|  |
1 |
|
  | daca societatea datoreaza Contributia la fondul special de solidaritate sociala pentru persoanele cu handicap pentru perioada anterioara intrarii in vigoare a obligatiei platii acestei contributii |
| |
2 |
|
   | daca societatea datoreaza diferența de impozit pe veniturile din salarii si contributii sociale aferente sumelor platite persoanelor detasate internațional, precum si cu privire la influenta asupra impozitului pe profit a cheltuielilor cu salariile si contributiile sociale ale acestor persoane, in condițiile in care din analiza documentelor prezentate, a informatiilor obtinute din strainatate si a actelor normative incidente nu a rezultat o alta stare de fapt decat cea constatata de organele de inspectie fiscala. |
|  |
1 |
|
  | daca societatea datoreaza impozit pe venitul din salarii si contributii sociale aferente sumelor platite salariatilor trimisi in Spania sub denumirea de diurnă in conditiile in care aceste sume au fost achitate salariatilor pentru munca desfasurata in strainatate și pentru care au fost angajaţi. |
| |
1 |
|
   | daca societatea datoreaza impozit pe veniturile din salarii si asimilate salariilor si contributii sociale aferente sumelor acordate angajatilor trimisi sa isi desfasoare activitatea in strainatate, sub denumirea de indemnizatii de delegare (diurna), in conditiile in care sumele au fost achitate pentru activitatile desfasurate in functie de numărul de zile lucrate efectiv, conform atributiilor de serviciu pentru care salariatul a fost angajat. |
|  |
1 |
|
  | daca societatea datoreaza impozit pe veniturile din salarii si asimilate salariilor si contributii sociale aferente sumelor acordate cu titlu de diurne, in conditiile in care acestea au fost acordate angajatilor cu contract de munca temporara pentru munca prestata in strainatate, in functie de numarul de zile lucrate ca urmare a punerii la dispozitia utilizatorilor straini. |
| |
1 |
|
   | daca societatea datoreaza impozit pe veniturile din salarii si contributii sociale aferente sumelor platite salariatilor care au fost trimisi sa lucreze in X, in conditiile in care din instrumentarea spetei rezulta ca sumele achitate sub denumirea de indemnizatii de delegare sunt venituri de natura salariala sau asimilate salariilor. |
|  |
1 |
|
  | daca societatea datoreaza impozit pe veniturile din salarii şi contributii sociale aferente sumelor platite salariatilor trimisi sa isi desfasoare activitatea in Germania, sub denumirea de indemnizatii de delagare/detasare in conditiile in care sumele au fost achitate salariaţilor pentru munca prestata in funcţie de timpul de munca. |
| |
1 |
|
   | daca societatea datoreaza varsaminte de la persoanele juridice pentru persoanele cu handicap neincadrate, stabilite de organele de inspectie fiscală pe considerentul ca societatea avea incadrat personal, un numar mai mare de 50 de salariati si avea obligatia, conform legii, de a angaja persoane cu handicap intr-un procent de cel putin 4% din numărul total de angajați, in condițiile in care din documentele anexate la dosarul cauzei rezulta ca societatea a angajat persoane cu handicap intr-un procent mai mic de 4%. |
|  |
1 |
|
  | daca societatea datorează impozit pe venit din salarii si contributii aferente, in conditille in care nu le-a constituit si declarat la organul fiscal pentru toti salariatii inregistrati in aplicația Revisal si pentru toata perioada in care acestia au fost incadrati la societate. |
| |
1 |
|
   | dacă datorează, în condiţiile în care a acordat şi plătit din fondurile proprii corespunzător contractului colectiv de muncă salarii medii nete pe unitate la salariaţii disponibilizaţi, fără a calcula, înregistra şi declara contribuţiile datorate de asiguraţi şi angajator pentru aceste compensaţii |
|  |
1 |
|
  | dacă este investită asupra legalităţii obligării societăţii la plata fondului pentru protecţia specială şi încadrarea în muncă a persoanelor cu handicap conform art.42 şi art.43 din O.U.G. nr.102/1999 privind protecţia socială şi încadrarea în muncă a persoanelor cu handicap |
| |
3 |
|
   | dacă în mod legal organele de inspecţie fiscală au încadrat aceste venituri în categoria veniturilor de natură salarială în condiţiile în care raporturile dintre societate şi beneficiarii de venituri întrunesc trasăturile unor activităţi dependente |
|  |
1 |
|
  | dacă în mod legal organele de inspecţie fiscală au încadrat veniturile obţinute de jucătorii de fotbal în baza convenţiilor civile în categoria veniturilor de natură salarială în condiţiile în care raporturile dintre societate şi beneficiarii de venituri întrunesc trasăturile unor activităţi dependente |
| |