| | Materia | Organul Constatator | Acte Normative | |
1 |
|
| daca organele vamale aveau dreptul sa stabileasca In sarcina societatii diferente de TVA In vama, in conditiile in care societatea detinea certificat de amanare de la plata TVA In vama, valabil In perioada derularii importurilor |
| |
| | | Alte organe | LG571/03A157L4
LG571/03A139L1
LG571/03A139L2
LG571/03A139L3 | |
3 |
|
| daca organele vamale aveau dreptul sa stabileasca la controlul ulterior al operatiunilor derulate in perioada 01.01-15.04.2007 diferenta de TVA ca obligatie suplimentara de plata sau aceasta diferenta putea fi inregistrata in decontul deTVA |
| |
2 |
|
| daca organele vamale puteau incheia un al doilea document pentru regularizarea situatiei in situatia in care din instrumentarea spetei nu rezulta ca acestea au avut la dispozitie elemente noi, necunoscute la momenul emiterii primului titlu de creanta |
| |
1 |
|
| daca organul de solutionare se poate pronunta asupra legalitatii reverificarii declaratiilor vamale de import in conditiile in care din actele aflate la dosarul cauzei nu rezulta elementele noi, existente la data intocmirii actelor de control contestate prin care au fost anulate actele de control ulterior intocmite |
| |
1 |
|
| daca pe baza instrumentarii spetei de catre organele de control vamal, organele de solutionare se pot pronunta asupra datorarii de catre societate a obligatiilor stabilite in sarcina sa in conditiile in care prin decizia de impunere atacata nu s-au intrprins demersurile dispuse prin decizia de desfiintare in baza careia s-a efectuat verificarea |
| |
1 |
|
| daca pentru achizitiile intracomunitare poate beneficia de exceptare de la plata accizelor in conditiile in care nu s-a inregistrat la autoritatea fiscala centrala in calitate de operator economic |
| |
1 |
|
| daca pentru deplasarea alcoolului etilic in cadrul aceluiasi antrepozit fiscal, de la unitatea de productie a alcoolului etilic la unitatea de prelucrare a acestuia era necesara intocmirea documentului administrativ de insotire |
| |
1 |
|
| daca pentru marfurile importate societatea poate beneficia de scutire de taxe vamale si TVA in conditiile in care nu probeaza indeplinirea cerintelor prevazute de actele normative incidente in materie referitoare la scutirile solicitate |
| |
1 |
|
| daca pentru tutunul importat de societate se datorau accize in vama , in conditiile In care din instrumentarea spetei de catre organele vamale nu rezulta destinatia tutunului importat , respectiv daca acesta a fost introdus intr-un antrepozit fiscal sau daca a fost comercializat ca atare, in starea in care a fost importat |
| |
1 |
|
| daca pretinsele deficiente privind desfasurarea controlului vamal si forma deciziei pentru regularizarea situatiei sunt de natura sa atraga nulitatea actului atacat |
| |
1 |
|
| daca pretinsele deficiente privind desfasurarea controlului vamal sunt de natura sa atraga nulitatea actului atacat |
| |
1 |
|
| daca produsul importat, se incadreaza in tariful vamal de import al Romaniei la codul tarifar declarat de contestatoare sau la cel constatat de organele vamale |
| |
1 |
|
| daca redeventele si bonusurile platite de societatea importatoare catre furnizor trimestrial in perioada 2004-2008 se includ in valoarea in vama |
| |
1 |
|
| daca regimul vamal de admitere temporara pentru o serie de bunuri introduse in tara in baza unor contracte de leasing mai poate fi mentinut in conditiile in care operatiunea temporara a fost incheiata in afara termenului maxim |
| |
1 |
|
| daca regimul vamal de admitere temporara pentru o serie de bunuri introduse in tara in baza unui contract de leasing incheiat cu finantator extern mai poate fi mentinut in conditiile in care operatiunea temporara nu a fost incheiata in termenul aprobat |
| |
1 |
|
| daca se acorda scutire de tva pentru importurile de marfuri care urmeaza sa fie plasate in regim de antrepozit de tva |
| |
1 |
|
| daca se poate acorda scutire directa pentru livrarea direct din antrepozit fiscal a alcoolului etilic denaturat, imbuteliat pentru comercializare cu amanuntul |
| |
1 |
|
| daca se poate mentine incheierea din oficiu a regimului de admitere temporara pe numele societatii fn conditiile in care titulari ai regimului sunt utilizatori, iar din instrumentarea spetei de catre organele vamale nu rezulta motivele pentru care documentele de regularizare nu au fost emise pe numele titularului regimului |
| |
1 |
|
| daca societatea contestatoare putea livra in regim de scutire de la plata accizelor carbunele incadrat la pozitiile NC 2701 si 2702 catre o centrala de productie a energiei electrice si termice in conditiile in care in perioada in care s-a efectuat livrarea societatea nu detinea autorizatie de operator economic cu produse accizabile, iar beneficiarul nu a detinut autorizatia de utilizator final valabila pentru toata perioada in care i-a fost livrat carbunele |
| |
1 |
|
| daca societatea datoreaza accize aferente pierderilor ce depasesc pierderile normate stabilite prin Hotararile Consiliului de Administratie |
| |
1 |
|
| daca societatea datoreaza accize in conditiile in care din actele depuse la dosarul cauzei nu rezulta ca aceasta a comercializat diluanti obisnuiti prin amestecarea uleiurilor minerale cu destinatia combustibil pentru incalzire sau combustibil pentru motor |
| |
1 |
|
| daca societatea datoreaza accize pentru cantitatea de alcool tehnic constatata lipsa in gestiune in conditiile fn care aceasta a fost sustrasa de autori necunoscuti |
| |
1 |
|
| daca societatea datoreaza majorari de intarziere calculate de la data depunerii declaratiei vamale pentru operatiuni temporare sau de la data cand societatea trebuia sa inchida operatiunea temporara, in conditiile in care modul de derulare a contractului de leasing nu respecta forma si trasaturile acestui tip de contract, asa cum este acesta definit in Ordonanta Guvernului nr. 51/1997 privind operatiunile de leasing si societatile de leasing, in baza careia a fost acordat regimul vamal |
| |
1 |
|
| daca societatea datoreaza majorari de intarziere si penalitati de intarziere aferente unei datorii vamale ce ia nastere ca urmare a rezilierii unui contract de leasing in baza caruia bunul a fost introdus in tara |
| |
1 |
|
| daca societatea poate beneficia de amanare la plata in vama a TVA aferenta importurilor derulate intr-o perioada, in conditiile in care pentru aceasta perioada nu detinea certificat de amanarea platii TVA in vama |
| |
1 |
|
| daca societatea poate beneficia de regimul de admitere temporara cu exonerarea totala de la plata drepturilor vamale de import, in conditiile in care acest regim a fost acordat in baza unor contracte de leasing incheiat intre contestatoare, in calitate de sucursala si societatea mama din strainatate |
| |
1 |
|
| daca societatea poate beneficia de regimul de transformare sub regim vamal in conditiile in care marfurile nu indeplinesc criteriile necesare |
| |
1 |
|
| daca societatea poate beneficia de scutirea parţială de drepturi de import prin luarea în considerare a costului operaţiei de transformare ca bază a valorii drepturilor, prevazuta la art. 591 din Regulamentul (CEE) nr.2454/1993 a Comisiei din 2 iulie 1993 privind dispoziţii de aplicare a reglementării (CEE) nr. 2913/92 a Consiliului de stabilire a Codului vamal Comunitar, in conditiile in care din actele aflate la dosar nu rezulta ca in perioada verificata societatea ar fi formulat la organul vamal cereri in acest sens sau ar fi solicitat modificarea pozitiei 16 din autorizatiile de perfectionare pasiva |
| |
1 |
|
| daca valoarea in vama se cuprind si cheltuielile de transport pana la punctul de vamuire de pe teritoriul comunitar in conditiile in care marfurile au fost livrate sub conditia de livrare INCOTERMS- Franco fabrica EXW. |
| |
1 |
|
| dacă aferent regimului vamal de admitere temporară cu exonerare parțială de drepturi de import se datorează la data depunerii declarației vamale aferente regimului, taxa pe valoarea adaugată |
| |
1 |
|
| dacă cheltuielile de întârziere în portul de încărcare intră în valoarea în vamă iar cheltuielile de intârziere în portul de descărcare intră în baza de impozitare a TVA în condițiile în care nu sunt suportate de societate, fiind refacturate către vânzătorul mărfurilor respectiv către operatorul portuar |
| |
2 |
|
| dacă cheltuielile de întârziere în portul de încărcare intră în valoarea în vamă în condițiile în care sunt suportate de societatea importatoare potrivit contractului de transport și sunt refacturate vânzătorului potrivit contractului de vânzare – cumpărare |
| |
1 |
|
| dacă depozitelor farmaceutice care nu sunt autorizate ca antrepozite fiscale le pot fi aplicate condiţiile de livrare prevăzute de Codul fiscal pentru circulaţia produselor accizabile în regim suspensiv în condiţiile în care aceste depozite achiziţionează alcoolul la preţuri cu accize |
| |
1 |
|
| dacă diferențele stabilite suplimentar au fost legal determinate în condiţiile în care din instrumentarea speţei nu rezultă că cheltuielile cu serviciile la descărcare au fost efectuate după primul loc de destinație în România și nu se includ în baza de impozitare a TVA la importul de bunuri |
| |
1 |
|
| dacă în baza de impozitare a TVA la import societatea avea obligaţia să cuprindă cheltuielile accesorii până la primul loc de destinaţie/descărcare în condiţiile în care aceste servicii sunt direct legate de importul de bunuri |
| |
1 |
|
| dacă în baza de impozitare a TVA la import societatea avea obligaţia să cuprindă cheltuielile cu transportul mărfurilor pe parcurs intern şi cheltuielile cu prestatiile portuare în condiţiile în care acestea nu se cuprind în valoarea în vamă însă mărfurile pentru care s-au efectuat cheltuieli au fost livrate în condiţia CIF X, având ca loc de destinație orașul X |
| |
1 |
|
| dacă în baza de impozitare a tva la import societatea avea obligaţia să cuprindă cheltuielile de transport al mărfurilor pe parcurs intern în condiţiile în care acestea nu se cuprind în valoarea în vamă |
| |
2 |
|
| dacă în baza de impozitare a TVA la import societatea avea obligaţia să cuprindă contravaloarea serviciilor de manipulare şi descărcare precum şi a altor servicii pe bază de comision în condiţiile în care marfa a avut ca prim punct de destinaţie portul |
| |
1 |
|
| dacă în baza de impozitare a TVA la import societatea avea obligaţia să cuprindă contravaloarea serviciilor de manipulare şi descărcare precum şi a altor servicii pe bază de comision în condiţiile în care marfa pentru care s-au prestat aceste servicii a fost livrată în condiţii |
| |
1 |
|
| dacă în situaţia în care obligaţiile vamale aferente ţiţeiului pompat din depozitul necesar cu caracter temporar au fost achitate de proprietarul mărfii, contestatoarea în calitate de titular al depozitului necesar cu caracter temporar în care au fost plasate mărfurile respective mai poate fi obligată la plata obligaţiilor vamale aferente aceleiaşi mărfi |
| |
1 |
|
| dacă în situaţia în care obligaţiile vamale care constituie baza de calcul a accesoriilor contestate au fost achitate de proprietarii mărfurilor, contestatara, în calitate de titular al depozitului necesar cu caracter temporar în care au fost plasate mărfurile respective mai poate fi obligată la plata acestor sume |
| |
2 |
|
| dacă în situaţia în care obligaţiile vamale care constituie baza de calcul a accesoriilor contestate au fost achitate de proprietarii mărfurilor, contestatoarea în calitate de titular al depozitului necesar cu caracter temporar în care au fost plasate mărfurile respective mai poate fi obligată la plata acestor sume |
| |
1 |
|
| dacă în valoarea în vamă a mărfurilor importate din China, societatea avea obligaţia să cuprindă şi contravaloarea transportului respectivelor mărfuri |
| |
1 |
|
| dacă majorările aferente obligaţiilor vamale stabilite de controlul ulterior sunt datorate de la data scadenţei obligaţiei principale sau în funcţie de data comunicării actului prin care aceasta a fost individualizată |
| |