|  | Materia | Organul Constatator | Acte Normative | |
1 |
|
  | dacă diferențele stabilite suplimentar au fost legal determinate în condiţiile în care din instrumentarea speţei nu rezultă că cheltuielile cu serviciile la descărcare au fost efectuate după primul loc de destinație în România și nu se includ în baza de impozitare a TVA la importul de bunuri |
| |
 |  |  | Organe de inspectie fiscala din cadrul A.N.V | OG92R/03A91
OG92R/03A139
REG CEE 2913/92A29
REG CEE 2913/92A33 |  |
1 |
|
  | dacă în baza de impozitare a TVA la import societatea avea obligaţia să cuprindă cheltuielile accesorii până la primul loc de destinaţie/descărcare în condiţiile în care aceste servicii sunt direct legate de importul de bunuri |
| |
1 |
|
   | dacă în baza de impozitare a TVA la import societatea avea obligaţia să cuprindă cheltuielile cu transportul mărfurilor pe parcurs intern şi cheltuielile cu prestatiile portuare în condiţiile în care acestea nu se cuprind în valoarea în vamă însă mărfurile pentru care s-au efectuat cheltuieli au fost livrate în condiţia CIF X, având ca loc de destinație orașul X |
|  |
1 |
|
  | dacă în baza de impozitare a tva la import societatea avea obligaţia să cuprindă cheltuielile de transport al mărfurilor pe parcurs intern în condiţiile în care acestea nu se cuprind în valoarea în vamă |
| |
2 |
|
   | dacă în baza de impozitare a TVA la import societatea avea obligaţia să cuprindă contravaloarea serviciilor de manipulare şi descărcare precum şi a altor servicii pe bază de comision în condiţiile în care marfa a avut ca prim punct de destinaţie portul |
|  |
1 |
|
  | dacă în baza de impozitare a TVA la import societatea avea obligaţia să cuprindă contravaloarea serviciilor de manipulare şi descărcare precum şi a altor servicii pe bază de comision în condiţiile în care marfa pentru care s-au prestat aceste servicii a fost livrată în condiţii |
| |
1 |
|
   | dacă în situaţia în care obligaţiile vamale aferente ţiţeiului pompat din depozitul necesar cu caracter temporar au fost achitate de proprietarul mărfii, contestatoarea în calitate de titular al depozitului necesar cu caracter temporar în care au fost plasate mărfurile respective mai poate fi obligată la plata obligaţiilor vamale aferente aceleiaşi mărfi |
|  |
1 |
|
  | dacă în situaţia în care obligaţiile vamale care constituie baza de calcul a accesoriilor contestate au fost achitate de proprietarii mărfurilor, contestatara, în calitate de titular al depozitului necesar cu caracter temporar în care au fost plasate mărfurile respective mai poate fi obligată la plata acestor sume |
| |
2 |
|
   | dacă în situaţia în care obligaţiile vamale care constituie baza de calcul a accesoriilor contestate au fost achitate de proprietarii mărfurilor, contestatoarea în calitate de titular al depozitului necesar cu caracter temporar în care au fost plasate mărfurile respective mai poate fi obligată la plata acestor sume |
|  |
1 |
|
  | dacă în valoarea în vamă a mărfurilor importate din China, societatea avea obligaţia să cuprindă şi contravaloarea transportului respectivelor mărfuri |
| |
1 |
|
   | dacă majorările aferente obligaţiilor vamale stabilite de controlul ulterior sunt datorate de la data scadenţei obligaţiei principale sau în funcţie de data comunicării actului prin care aceasta a fost individualizată |
|  |
1 |
|
  | dacă mutarea mărfurilor deţinute de contestatoare în regim de depozit temporar reprezintă o schimbare de destinaţie |
| |
1 |
|
   | dacă mărfurile importate de contestatară denumite comercial „Arome de fructe uscate în amestec cu miere, glicerină, melasă pentru saună sau baie şi narghilea” sau „Arome de fructe în amestec cu miere, glicerină, melasă pentru saună, baie” se încadrează la codul tarifar .X. corespunzătoare pentru „Săruri parfumate şi alte preparate pentru baie”, declarat de societate sau la codul tarifar .X. – „Altele”, stabilit de organele de control vamal |
|  |
1 |
|
  | dacă mărfurile importate de contestatară din Republica Populară Chineză reprezentând “jante din aliaj uşor (aluminiu) pentru autoturisme” se încadrează la codul tarifar 8708 70 50 90, aşa cum a procedat societatea sau la codurile tarifare 8708 70 10 10 respectiv 8708 70 50 10, aşa cum au stabilit organele vamale la controlul ulterior |
| |
1 |
|
   | dacă mărfurile importate de contestatară din Republica Populară Chineză, se încadrează la codurile tarifare 8708 70 10 10 respectiv 8708 70 50 10, aferente jantelor din aliaj uşor (aluminiu) aşa cum au stabilit organele vamale, în condiţiile în care, din actele aflate la dosar, rezultă o altă situaţie de fapt decât cea constatată de organele de control |
|  |
1 |
|
  | dacă mărfurile importate de contestatară reprezentând ”echipament de lipit material textil pe bandă metalică pentru industria auto” şi ”echipament automatizat de ridicare-elevator sticlă” se încadrează la codul tarifar .X., respectiv .X., aşa cum a procedat societatea sau la codul tarifar .X., respectiv .X., aşa cum au stabilit organele vamale la controlul ulterior |
| |
1 |
|
   | dacă mărfurile importate de contestatară reprezentând ˝alţi conectori din plastic pentru circuite electrice˝ şi ˝părţi maşină de tăiat fire: roţi dinţate, graifer, cilindru, tampon, amortizor, rulmenţi, bucşe, ventilator şi şuruburi˝ se încadrează la codurile tarifare .X., respectiv .X., declarate de societate sau la codurile stabilite de organele de control vamal în condiţiile în care mărfurile respective urmează regimul lor propriu, chiar dacă sunt concepute pentru a fi utilizate ca părţi ale unei maşini determinate, aşa cum au stabilit organele vamale la controlul ulterior |
|  |
1 |
|
  | dacă mărfurile importate de societate reprezentând tuburi metalice pentru producţie se încadrează la codul tarifar.... |
| |
1 |
|
   | dacă mărfurile importate, respectiv „relee, valve, şuruburi, pompe hidraulice, întrerupătoare electrice, furtune, garnituri, curele transmisie din cauciuc, şaibe, cilindrii pneumatici, cabluri electrice” se încadrează la codul NC 8479908099 – alte parţi de maşini şi aparate mecanice cu funcţie proprie, nedenumite şi necuprinse în altă parte în Capitolul 84 , aşa cum susţine societatea sau la codurile tarifare specifice, distincte de cele ale maşinilor, urmând regimul lor propriu, chiar dacă sunt concepute pentru a fi utilizate ca părţi ale unei maşini determinate, aşa cum au procedat organele vamale |
|  |
1 |
|
  | dacă obligaţiile cu titlu de taxe vamale, comision vamal şi taxă pe valoarea adăugată stabilite de organele vamale în sarcina sunt legal datorate de contestatoare în condiţiile în care prin operaţiunile derulate suspuse controlului vamal nu a creat un prejudiciu bugetului general al statului. |
| |
1 |
|
   | dacă obligaţiile fiscale accesorii stabilite prin DRS mai pot fi calculate încă o dată, asupra aceluiaşi debit, în acelaşi cuantum şi pentru aceeaşi perioadă prin decizie de calcul accesorii |
|  |
1 |
|
  | dacă obligaţiile vamale suplimentare stabilite în sarcina societăţii sunt legal datorate în condiţiile în care în urma reanalizării probelor prelevate, autoritatea vamală a stabilit că încadrările declarate de societate la momentul punerii mărfurilor în liberă circulaţie sunt corecte |
| |
1 |
|
   | dacă operaţiunea de import a unei aeronave efectuată de către o societate de leasing, care nu deţine calitatea de companie aeriană este scutită de tva |
|  |
1 |
|
  | dacă organele de control vamal aveau dreptul să stabilească aceste debite printr-o altă decizie pentru regularizarea situaţiei, în condiţiile în care aceste obligaţii au mai fost stabilite prin Decizia pentru regularizarea situaţiei |
| |
1 |
|
   | dacă organele vamale aveau dreptul să verifice temeinicia încadrărilor tarifare declarate prin declaraţiile vamale de import în condiţiile în care contestatoarea nu face dovada că respectivele declaraţii vamale de import au mai fost supuse unui alt control vamal |
|  |
1 |
|
  | dacă organele vamale erau îndreptăţite să încheie o a doua decizie pentru regularizarea situaţiei pentru aceeaşi operaţiune vamală, în condiţiile în care, din actele aflate la dosarul cauzei, nu rezultă că la momentul emiterii primului titlu de creanţă organele vamale s-au bazat pe informaţii inexacte sau incomplete |
| |
1 |
|
   | dacă organele vamale în mod legal au încheiat din oficiu regimul de perfecţionare activă, în conditiile în care societatea nu justifică prin documente legal întocmite că mărfurile introduse în ţară în regim temporar au făcut obiectul unei declaraţii pentru o noua destinaţie vamală |
|  |
1 |
|
  | dacă pentru declaraţiile vamale de import organele vamale aveau dreptul să stabilească la controlul ulterior diferenţe de plată |
| |
1 |
|
   | dacă pentru diferențele de TVA termenul de prescripţie este de 3 ani, conform prevederilor Codului vamal comunitar, sau de 5 ani, conform Codului fiscal |
|  |
1 |
|
  | dacă pentru o datorie vamală de natura taxelor vamale și a TVA stabilite de organele vamale la controlul vamal ulterior societatea datorează accesoriile calculate de la data naşterii datoriei vamale până la data plăţii efective a datoriei vamale, în condiţiile în care debitul principal pentru care au fost calculate a fost menţinut ca fiind datorat de organele competente de soluţionare a contestaţiei |
| |
1 |
|
   | dacă pentru o datorie vamală stabilită de organele vamale la controlul vamal ulterior, societatea datorează dobânzi şi penalităţi de întârziere calculate din ziua următoare nașterii datoriei vamale sau de la data stabilirii acesteia prin decizie de regularizare. |
|  |
3 |
|
  | dacă prin înştiinţarea de plată nu s-au stabilit obligaţii fiscale şi accesorii ale acestora, ci se referă la înştiinţarea contribuabilului cu privire la debitele restante către bugetul de stat care figurează în evidenţele autorităţilor vamale |
| |
1 |
|
   | dacă produsul importat se incadreaza in tariful vamal de import al Romaniei la codul tarifar declarat de contestatoare sau la cel constatat de organele vamale |
|  |
1 |
|
  | dacă se poate pronunţa asupra cuantumului drepturilor de import şi accesoriilor aferente stabilite de organele vamale în condiţiile în care cursurile de schimb şi formula de calcul utilizate pentru stabilirea diferenţelor suplimentare de plată sunt eronate |
| |
1 |
|
   | dacă se poate pronunţa asupra legalităţii încasarii garanţiei depuse de contestatoare la data efectuării importului de roşii cireaşă, în condiţiile în care din documentele aflate la dosarul cauzei nu rezultă dacă au fost îndeplinite toate criteriile prevăzute pentru restituirea garanţiei |
|  |
1 |
|
  | dacă societatea contestatară datorează obligaţiile fiscale stabilite în sarcina sa în condiţiile în care acestea au fost comunicate după un termen de 3 ani de la data expirării termenului acordat de autoritatea vamală pentru încheierea regimului vamal suspensiv fără ca organele de inspecţie să precizeze existenţa sau inexistenţa cazurilor de suspendare sau întrerupere a cursului prescripţiei |
| |
2 |
|
   | dacă societatea contestatoare datorează diferenţe de taxe vamale, taxă antidumping şi pe cale de consecinţă şi taxă pe valoarea adăugată, aferente mărfurilor importate, declarate de societate ca având originea din .X., în condiţiile în care prin Raportul de misiune .X. din ..... al OLAF s-a stabilit că mărfurile erau originare din .X.. |
|  |
2 |
|
  | dacă societatea contestatoare datorează obligaţiile fiscale stabilite în sarcina sa în condiţiile în care acestea au fost comunicate după un termen de 3 ani de la data încheierii regimului vamal suspensiv fără ca organele de inspecţie să precizeze existenţa sau inexistenţa cazurilor de suspendare sau întrerupere a cursului prescripţiei |
| |
2 |
|
   | dacă societatea contestatoare datorează taxă antidumping şi taxă pe valoarea adăugată aferente mărfurilor importate, declarate de societate ca având originea din Malaezia, în condiţiile în care prin Raportul final OLAF s-a stabilit că mărfurile în cauză erau originare din China |
|  |
1 |
|
  | dacă societatea datorează aceste obligaţii pentru mărfurile plasate în regimul de admitere temporară în calitate de titular în condiţiile în care societatea nu a respectat procedura de transfer a regimului către un alt titular care a pus în liberă circulaţie mărfurile fără să achite obligaţiile aferente drepturilor vamale la valoarea mărfurilor declarată de contestatoare la momentul plasării sub regim |
| |
1 |
|
   | dacă societatea datorează datorii vamale pentru mărfurile importate din Taiwan, în condiţiile în care, din investigaţiile efectuate de OLAF s-a constatat că marfurile sunt originare din China |
|  |
1 |
|
  | dacă societatea datorează diferenţe pentru mărfurile importate reprezentând monitoare LCD 20”, în condiţiile în care în urma controlului ulterior efectuat, organele vamale nu au identificat elemente din care să reiasă că preţul declarat în vamă nu ar fi cel real |
| |
1 |
|
   | dacă societatea datorează majorări de întârziere/dobânzi şi penalităţi de întârziere aferente unei datorii vamale ce ia naştere ca urmare a rezilierii unui contract de leasing în baza căruia bunul a fost introdus în ţară |
|  |
1 |
|
  | dacă societatea datorează obligatii fiscale, în condiţiile în care se invocă prescripţia dreptului organelor vamale de a stabili obligaţii suplimentare |
| |