| | Materia | Organul Constatator | Acte Normative | |
1 |
|
| incadrarea chiriilor şi utilităţilor aferente locuitelor utilizate de salariati rezidenţi, suportate de societatea contestatoare, în categoria avantajelor de natură salarială, in conditiile in care organele de inspecţie fiscală nu au procedat la analizarea documentelor suplimentare prezentate de contestatoare la discutia finala |
| |
1 |
|
| legalitatea calculării de accesorii aferente impozitului pe venituri din salarii |
| |
1 |
|
| legalitatea reconsiderării de către organele de inspecţie fiscală a achiziţiilor de fier vechi efectuate de către x ca fiind de la persoane fizice, în condiţiile în care din instrumentarea speţei nu rezultă că au fost identificate persoanele fizice despre care organele de inspecţie fiscală au stabilit că au vândut societăţii fierul vechi înscris în facturile de achiziţie prezentate de aceasta la inspecţia fiscală |
| |
3 |
|
| |
1 |
|
| modul de impunere a primelor de vacanta acordate salariatilor in conditiile in care acestea nu au fost prevazute in contractul colectiv de munca sau in cuprinsul unor legi speciale |
| |
2 |
|
| natura veniturilor din plati compensatorii catre salariatii disponibilizati voluntar |
| |
1 |
|
| obligatia calcularii, retinerii si virarii impozitului pe veniturile din salarii si contributiilor sociale aferente revine persoanelor juridice care au calitate de angajator |
| |
1 |
|
| obligatia restituirii retributiilor membrilor comisiei de cenzori in conditiile in care acestea au fost acordate dupa expirarea mandatului. |
| |
2 |
|
| obligatia societatii de a solicita trimestrial repartizarea de persoane cu handicap |
| |
1 |
|
| obligatia unei societati sa efectueze varsaminte pentru persoanele cu handicap neincadrate in conditiile in care nu face dovada ca a solicitat la Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca repartizarea de persoane cu handicap |
| |
1 |
|
| obligativitatea de a retine si vira impozitul aferen tranzactiei din contractul de cesiune de parti sociale in urma caruia se dobandesc parti sociale, in conditiile in care cedentii nu sunt persoane fizice inregistrate fiscal pe teritoriul Romaniei. |
| |
1 |
|
| persoana fizică nu face dovada deţinerii numerarului la începutul perioadei verificate |
| |
1 |
|
| persoana fizică verificată nu face dovada remiterii numerarului către o altă persoană fizică |
| |
2 |
|
| reincadrarea veniturilor obtinute de persoanele fizice in baza contractelor de cesiune de drepturi de autor |
| |
1 |
|
| societatea nu a calculat şi nu a reţinut la sursă impozitul pe salarii şi contribuţiile datorate de asiguraţi pentru compensaţiile echivalente cu 11 salarii de bază brute din luna premergătoare concedierilor, acordate de societate salariaţilor concediaţi ca urmare a hotărârilor judecatoresti definitive şi irevocabile |
| |
1 |
|
| |
1 |
|
| stabilirea bazei de calcul al acestor obligaţii fiscale s-au avut în vedere veniturile sub forma avantajelor în natură realizate de salariaţii care au beneficiat de închirierea bunurilor imobile utilizate exclusiv ca destinaţie de locuinţă, venituri considerate de acestea sub valoarea de piaţă şi evaluate pe baza tarifelor lunare în euro care se aplică pentru închirierea locuinţelor şi terenului aferent acestora, aflate în domeniul public şi privat al statului, administrate de Regia Autonomă "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat" |
| |
1 |
|
| stabilirea bazei de impunere pentru castigul din transferul unor titluri de valoare determinat in baza unor contracte de cesiune actiuni incheiate cu doua persoane fizice in conditiile in care societatea a prevazut prin contract ca plateste vanzatorului un pret de vanzare net rezultat dupa scaderea impozitului |
| |
1 |
|
| stabilirea datei plăţii obligaţiilor impozitului pe veniturile din salarii |
| |
1 |
|
| sume acordate de Paste si de Craciun, incadrate in categoria ajutoarele materiale, reprezinta venituri salariale respectiv prime |
| |
3 |
|
| venituri nedeclarate |
| |
1 |
|
| venituri realizate din inchirierea bunurior din domeniul public detinute in administrare |
| |
111 |
|
| Impozit pe venitul nerezidentilor (conventii de evitare a dublei impuneri) |
| |
1 |
|
| aferent contractelor de leasing extern fara sa se analizeze daca este prescrisa |
| |
1 |
|
| aferent vanzarilor cu amanuntul in conditiile in care nu au fost inregistrate toate rapoartele fiscale de inchidere zilnica ale aparatelor de marcat electronice fiscale |
| |
1 |
|
| aferente conventiei de evitare a dublei impuneri, in cazul in care platitorul de venit la extern suporta el insusi impozitul pe venit datorat |
| |
1 |
|
| aferente impozitului pe veniturile nerezidentilor nedeclarat si nevirat corect pe luna curenta ca urmare a regularizarilor efectuate de societatea contestatoare prin incalcarea prevederilor legale in vigoare referitoare la corectarea erorilor privind declararea si virarea impozitelor, prin diminuarea diferentei de impozit declarat si virat suplimentar in lunile anterioare |
| |
3 |
|
| aplicarea conventiei de evitare a dublei impuneri in cazul in care platitorul de venit la extern suporta el insusi impozitul pe venit |
| |
1 |
|
| aplicarea conventiei de evitare a dublei impuneri in conditiile in care nu s-a analizat natura veniturilor platite la extern |
| |
1 |
|
| aplicarea conventiei de evitare a dublei impuneri in conditiile in care pentru venituri de natura comisioanelor |
| |
1 |
|
| aplicarea conventiei de evitare a dublei impuneri incheiata de Romania cu Germania in ceea ce priveste veniturile de natura salariala realizate de persoane fizice romane pe teritoriul german |
| |
1 |
|
| aplicarea prevederilor convenţiei de evitare a dublei impuneri, în condiţiile în care societatea nu a reţinut la sursă impozitul pe venit datorat de nerezidenţi |
| |
1 |
|
| aplicarea prevederilor convenţiei de evitare a dublei impuneri, în condițiile în care societatea nu a reșinut la sursă impozitul pe venit datorat de nerezidenţi |
| |
1 |
|
| aplicarea prevederilor convenţiilor de evitare a dublei impuneri încheiate de România cu statele de rezidenţă ale beneficiarilor de venit, în condiţiile în care societatea depune în susţinerea contestaţiei traducerea legalizată a certificatelor de rezidenţă fiscală valabile pentru perioada în care au fost efectuate plăţile la extern |
| |
1 |
|
| aplicarea prevederilor convenţiilor de evitare a dublei impuneri încheiate de România cu statele de rezidenţă ale beneficiarilor de venit, în condiţiile în care societatea societatea nu a dovedit cu documente că sunt îndeplinite cerinţele pentru recunoaşterea rezidenţei persoanelor juridice în perioada derulării plăţilor la extern |
| |
3 |
|
| capitalizarea dobanzilor cuvenite unui nerezident |
| |
1 |
|
| daca este investită să se pronunţe asupra legalităţii încadrarii plătilor la extern în categoria redevenţelor potrivit Convenţiei de evitare a dublei impuneri încheiată în condiţiile în care prin raportul de inspecţie fiscală organele de inspecţie fiscală nu au analizat, pe bază de documente, natura plăţilor la extern, precum si in conditiile in care societatea contestatoare prezinta documente care nu au fost analizate in timpul inspectiei fiscale |
| |
1 |
|
| dacã în mod legal organele de inspecţie fiscală au impozitat la sursă „serviciile artistice” prestate de x, respectiv „sponsorizările” realizate de y, în sarcina societatii, în condiţiile în care din instrumentarea cauzei nu se poate stabili încadrarea sumelor plătite la extern într-o categorie pentru care se prevede obligativitatea reţinerii la sursă a impozitului pe venit |
| |
1 |
|
| daca in situatia instrainarii actiunilor detinute de o societate concomitent cu cesiunea creantelor pe care creditorul actionar le detinea la debitorul cedat se poate considera ca au fost achitate obligatiile debitorului catre creditor si daca impozitul pe veniturile obtinute din Romania de nerezidenti este legal stabilit in sarcina contestatoarei in conditiile in care nu s-a constatat ca aceasta a platit datoriile catre creditorii nerezidenti. |
| |
1 |
|
| daca pentru plăţile la extern efectuate pe perioada verificata către persoane juridice nerezidente, contestatoarei îi sunt aplicabile prevederile convenţiilor de evitare a dublei impuneri in condiţiile in care nu au fost prezentate certificatele de rezidenţă fiscală ale beneficiarilor de venituri din aceste state din care să rezulte rezidenţa fiscală a beneficiarilor de venit in perioada in care s-au realizat veniturile. |
| |
2 |
|
| daca se datoreaza impozit pe venitul nerezidentilor in conditiile in care serviciul a fost prestat in alta tara |
| |
1 |
|
| daca societatea datoreaza impozit pe veniturile obtinute din Romania de nerezidenti persoane juridice si impozit pe veniturile din dobanzi obtinute in Romania de persoane nerezidente, in condiţiile in care suma a fost calculata pentru partea ce excede pretului de piata in cazul platilor de dobanda care nu mai intra sub incidenta scutirilor sau reducerilor de impozit prevazute in conventiile de evitare a dublei impuneri si este impozabilă potrivit legislatiei romanesti. |
| |
3 |
|
| dacă este investită se poate pronunţa asupra legalităţii stabilirii acestui impozit pe veniturile persoanelor nerezidente aferent dobânzilor plătite nerezidenţilor |
| |
1 |
|
| dacă în condiţiile aplicării Convenţiei de evitare a dublei impuneri ratificată prin Legea nr.29/2002, calificarea naturii plăţilor la extern se face în raport de prevederile Codului fiscal sau de Convenţiei de evitare a dublei impuneri |
| |
1 |
|
| dacă în mod legal organele de inspecţie fiscală au procedat la recalcularea impozitului pe veniturile obţinute din România, de nerezidenţii |
| |