|  | Materia | Organul Constatator | Acte Normative | |
1 |
|
  | data de la care se calculeaza accesoriile aferente obligatiilor stabilite de inspectia fiscala - daca acestea se calculeaza de la scadenta obligatiei principale si pana la achitarea debitului sau in functie de comunicarea deciziei de impunere |
| |
2 |
|
   | dreptul organelor fiscale de a calcula accesorii in sarcina comisionarului vamal in conditile in care acesta actioneaza ca reprezentant al titularului operatiunii depunand in nume propriu, dar pe seama titularului declaratia vamala |
|  |
1 |
|
  | drepturi vamale pentru diferente cantitative de marfa importata fata de cantitatea efectiv livrata |
| |
1 |
|
   | incadrarea marfurilor importate in tariful vamal de import al Romaniei |
|  |
4 |
|
  | incheierea din oficiu de catre organele vamale a regimului de tranzit |
| |
1 |
|
   | justificarea ratei de randament in cazul marfurilor supuse prelucrarii in regim de perfectionare activa |
|  |
1 |
|
  | legalitatea emiterii deciziei pentru regularizarea situatiei in conditiile in care anterior controlului vamal societatea achitase taxele vamale aferente bunurilor importate |
| |
1 |
|
   | legalitatea emiterii deciziei pentru regularizarea situaţiei contestată, în condiţiile în care, din instrumentarea speţei nu rezultă dacă la momentul emiterii celui de al doilea titlu de creanţă pentru aceeaşi declaraţie vamală de import reprezentat de Decizia pentru regularizarea situaţiei , organul vamal a avut la dispoziţie elemente noi, necunoscute la momentul emiterii primului titlu de creanţă, reprezentat de Decizia pentru regularizarea situaţiei |
|  |
1 |
|
  | legalitatea stabilirii de tva in vama si conditiile aferente |
| |
1 |
|
   | majorari de intarziere calculate pentru perioada anterioara comunicarii actului prin care au fost individualizate diferente de taxe vamale  |
|  |
1 |
|
  | obligaţiile vamale suplimentare în sarcina societăţii |
| |
2 |
|
   | raspundere solidara a comisionarului vamal |
|  |
1 |
|
  | reanalizarea situatiei de fapt ca urmare a obtinerii de catre contestatoare a unor documente despre care organele de cercetare penala au constatat ca sunt incidente spetei sub aspectul acordarii regimului vamal solicitat |
| |
20 |
|
   | recalcularea valorii in vama pentru neindeplinirea conditiilor prevazute pentru operatiunile de leasing |
|  |
1 |
|
  | regim de admitere temporara - conditii in care pot fi acordat |
| |
22 |
|
   | retragerea preferintelor tarifare initial acordate |
|  |
1 |
|
  | reverificarea unui contribuabil cu incalcarea limitelor de investitii dispuse prin decizia de desfiintare |
| |
3 |
|
   | schimbarea destinatiei bunurilor importate in scutire de la plata taxelor vamale, in baza Legii nr.133/1999 |
|  |
2 |
|
  | solutionarea cauzei depinde in tot sau in parte de existenta unui drept care face obiectul unei alte judecatori |
| |
1 |
|
   | stabilirea valorii in vama a bunurilor importate din zonele libere |
|  |
2 |
|
  | stabilirea valorii in vama a marfurilor importate |
| |
1 |
|
|  |
4 |
|
 | Impozit pe dividende |
| |
135 |
|
|  |
1 |
|
  | accesorii aferente impozitului pe profit |
| |
1 |
|
   | calcularea impozitului pe profit aferent veniturilor din reevaluarea imobilizarilor corporale detinute ca investitii imobiliare |
|  |
1 |
|
  | cheltuieli deductibile fiscal la calculul profitului impozabil şi implicit al impozitului pe profit în condiţiile în care gradul de îndatorare a capitalului depăşeşte nivelul stabilit prin lege |
| |
1 |
|
   | cheltuieli inregistrate in baza unor documente ce nu indeplinesc calitatea de document justificativ potrivit Legii contabilitatii |
|  |
1 |
|
  | cheltuieli nedeductibile stabilite de organele de inspecţie fiscală în condiţiile societatea prin contestaţie, nu aduce niciun argument în susţinerea acestor sume |
| |
1 |
|
   | cheltuielile reprezentând masa acordată şi neimpozitată salariaţilor în condiţiile în care organele de inspecţie fiscală nu au analizat din punct de vedere fiscal deductibilitatea respectivelor cheltuieli |
|  |
1 |
|
  | cheltuielilor cu dobânzile aferente unui împrumut |
| |
2 |
|
   | daca bunurile achizitionate intra in categoria mijloacelor fixe sau in obiecte de inventar |
|  |
1 |
|
  | daca cheltuielile sunt deductibile la calculul impozitului pe profit in conditiile in care sunt aferente realizari de venituri |
| |
1 |
|
   | daca in mod legal organele de inspectie fiscala au reintregit veniturile impozabile, prin reincadrarea operatiunilor in conditiile in care documentele si argumentele prezentate in sustinerea contestatiei nu sunt de natura sa modifice constatarile din raportul de inspectie fiscala |
|  |
1 |
|
  | daca societatea datoreaza impozit pe profit si tva in conditile in care din documente rezulta erori in stabilirea bazei de impunere |
| |
1 |
|
   | dacă cheltuielile sunt deductibile la calculul profitului impozabil, în condiţiile în care societatea nu justifică transportul şi cazarea personalului societăţii cu documente conform prevederilor legale |
|  |
1 |
|
  | dacă datorează aceste sume stabilite suplimentar de organele de inspecţie fiscală, în condiţiile în care, societatea a înregistrat în evidenţa contabilă în conturile de cheltuieli, facturi fiscale în copie reprezintă baza de impozitare pentru impozitul pe profit, în condiţiile în care, cu ocazia contestaţiei, societatea prezintă copii certificate ale acestor facturi. |
| |
1 |
|
   | dacă în mod legal organele de inspecţie fiscală au considerat venit impozabil donaţia asociatului pentru acoperirea pierderilor contabile înregistrate în anii anteriori, prin renunţare la restituirea creditului acordat societăţii, din soldul contului 455 |
|  |
1 |
|
  | dacă în mod legal organele de inspecţie fiscală au dispus reverificarea impozitului pe profit şi a taxei pe valoarea adăugată |
| |
3 |
|
   | dacă organele de soluţionare se pot pronunţa asupra legalităţii şi temeiniciei stabilirii acestui impozit în sarcina societăţii în condiţiile în care din instrumentarea speţei nu rezultă situaţia de fapt care a condus la stabilirea diferenţelor contestate |
|  |
2 |
|
  | dacă organul de solutionare a contestatiei se poate pronunţa asupra deductibilităţii la calculul impozitului pe profit a cheltuielilor cu lucrări de proiectare tehnică de specialitate şi studii de fezabilitate şi asistenţă tehnică, în condiţiile în care acestea nu au avut la bază documente justificative, respectiv situaţii din care să reiasă necesitatea efectuării respectivelor servicii şi modul efectiv în care acestea au contribuit la realizarea veniturilor societăţii. |
| |
1 |
|
   | dacă societatea datorează impozitul pe profit respectiv, în condiţiile în care această sumă a fost stabilită de organele de inspecţie fiscală fără a analiza situaţia de fapt existentă, ci a valorificat constatările |
|  |
1 |
|
  | dacă sunt deductibile la calculul profitului impozabil şi implicit al impozitului pe profit cheltuielile cu achiziţiile efectuate de la furnizori, precum şi dacă societatea poate beneficia de exercitarea dreptului de deducere a taxei pe valoarea adăugată evidenţiată în respectivele facturi de achiziţii, în condiţiile în care la data efectuării acestor achiziţii furnizorii erau declaraţi contribuabili inactivi |
| |
1 |
|
   | datoreaza impozit pe profit în condiţiile în care contestatoarea nu prezintă documente din care să rezulte o altă situaţie faţă de cea constatată de inspecţia fiscală |
|  |
1 |
|
  | deductibilitartea cheltuielilor cu dobanzile si diferentele de curs valutar aferente imprumuturilor obtinute de la o societate nerezidenta |
| |