| | Materia | Organul Constatator | Acte Normative | |
1 |
|
| dacã societatea poate beneficia de scutirea de taxă pentru livrări intracomunitare în condiţiile în care la data efectuării acestor livrări, y nu deţinea un cod valid de TVA |
| |
1 |
|
| dacă cheltuielile cu prestările de servicii facturate sunt deductibile la calculul profitului impozabil şi implicit al impozitului pe profit si societatea beneficiază de dreptul de deducere a TVA aferentă, în condiţiile în care societatea nu justifică cu documente prestarea efectivă a acestor servicii în scopul realizării de venituri impozabile şi respectiv de operaţiuni taxabile |
| |
1 |
|
| dacă cheltuielile sunt deductibile fiscal şi societatea poate beneficia de dreptul de deducere a TVA aferentă cheltuielilor cu servicii executate de terţi, în condiţiile în care la data efectuării achiziţiilor furnizorii erau declaraţi contribuabili inactivi |
| |
2 |
|
| dacă cheltuielile şi TVA înscrise în facturile primite de la un furnizor, având ca obiect prestări servicii, sunt deductibile, în condiţiile în care nici in timpul inspecţiei fiscale şi nici în susţinerea contestaţiei, societatea nu a prezentat documente prin care să justifice prestarea efectivă a serviciilor, precum şi faptul că aceste servicii au fost efectuate în scopul operaţiunilor sale taxabile |
| |
1 |
|
| dacă organele de inspecţie fiscală în mod legal au stabilit TVA suplimentară de plată şi accesorii aferente în sarcina contestatoarei, în condiţiile în care societatea a efectuat tranzacţii comerciale cu un contribuabil declarat inactiv prin ordin al preşedintelui ANAF |
| |
1 |
|
| dacă poate beneficia de exercitarea dreptului de deducere a taxei pe valoarea adăugată evidenţiată în facturile fiscale emise, în condiţiile în care, la data emiterii acestor facturi societatea furnizoare era declarată contribuabil inactiv |
| |
1 |
|
| deductibilitatea fiscala a cheltuielilor cu tva aferenta bunurilor acordate salariatilor sub forma avantajelor in natura |
| |
1 |
|
| drept de deducere a TVA aferenta unor servicii care nu sunt achizitionate in folosul operatiunilor taxabile |
| |
2 |
|
| dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferenta unor servicii care nu sunt destinate utilizarii in folosul operatiunilor sale taxabile |
| |
1 |
|
| dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferenta unor servicii de asistenta juridica in conditiile in care societatea nu justifica prestarea efectiva a serviciilor respective in folosul operatiunilor sale taxabile |
| |
2 |
|
| dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata din facturi de servicii, in conditiile in care societatea nu justifica cu documente ca aceste servicii au fost efectiv prestate |
| |
1 |
|
| exercitarea dreptului de deducere a TVA aferenta serviciilor de consultanta, asistenta de specialitate si management activ, in conditiile in care nu justifica cu documente ca aceste servicii au fost efectiv prestate si utilizate in folosul operatiunilor sale taxabile |
| |
1 |
|
| exigibilitatea TVA aferenta avansurilor in conditiile in care nu s-a efectuat plata avansului |
| |
1 |
|
| exigibilitatea TVA pentru lucrări de construcţii decontate pe baza de situatii de lucrari făra sa se analizeze dacă prestatorul are calitatea de antreprenor sau de investitor şi dacă a intervenit faptul generator |
| |
2 |
|
| obligatia colectarii TVA pentru servicii efectuate de prestatori din Romania pentru beneficiari cu sediul in strainatate |
| |
1 |
|
| stabilita suplimentar ca urmare a majorarii bazei de impozitare cu diferenta de impozit pe veniturile nerezidentilor |
| |
1 |
|
| stabilita suplimentar ca urmare a majorarii bazei impozabile |
| |
1 |
|
| TVA colectata aferenta veniturilor impozabile stabilite suplimentar in conditiile in care din nu rezulta cu claritate situaţia de fapt |
| |
8810 |
| Directia Generala de Solutionare a Contestatiilor |
| |
1038 |
|
| |
209 |
|
| Accize |
| |
88 |
|
| |
7 |
|
| Colectarea creantelor bugetare |
| |
151 |
|
| |
556 |
|
| Datorie vamala |
| |
27 |
|
| |
1547 |
|
| Impozit pe profit |
| |
223 |
|
| |
111 |
|
| Impozit pe venitul nerezidentilor (conventii de evitare a dublei impuneri) |
| |
1 |
|
| aferent contractelor de leasing extern fara sa se analizeze daca este prescrisa |
| |
1 |
|
| aferent vanzarilor cu amanuntul in conditiile in care nu au fost inregistrate toate rapoartele fiscale de inchidere zilnica ale aparatelor de marcat electronice fiscale |
| |
1 |
|
| aferente conventiei de evitare a dublei impuneri, in cazul in care platitorul de venit la extern suporta el insusi impozitul pe venit datorat |
| |
1 |
|
| aferente impozitului pe veniturile nerezidentilor nedeclarat si nevirat corect pe luna curenta ca urmare a regularizarilor efectuate de societatea contestatoare prin incalcarea prevederilor legale in vigoare referitoare la corectarea erorilor privind declararea si virarea impozitelor, prin diminuarea diferentei de impozit declarat si virat suplimentar in lunile anterioare |
| |
3 |
|
| aplicarea conventiei de evitare a dublei impuneri in cazul in care platitorul de venit la extern suporta el insusi impozitul pe venit |
| |
1 |
|
| aplicarea conventiei de evitare a dublei impuneri in conditiile in care nu s-a analizat natura veniturilor platite la extern |
| |
1 |
|
| aplicarea conventiei de evitare a dublei impuneri in conditiile in care pentru venituri de natura comisioanelor |
| |
1 |
|
| aplicarea conventiei de evitare a dublei impuneri incheiata de Romania cu Germania in ceea ce priveste veniturile de natura salariala realizate de persoane fizice romane pe teritoriul german |
| |
1 |
|
| aplicarea prevederilor convenţiei de evitare a dublei impuneri, în condiţiile în care societatea nu a reţinut la sursă impozitul pe venit datorat de nerezidenţi |
| |
1 |
|
| aplicarea prevederilor convenţiei de evitare a dublei impuneri, în condițiile în care societatea nu a reșinut la sursă impozitul pe venit datorat de nerezidenţi |
| |
1 |
|
| aplicarea prevederilor convenţiilor de evitare a dublei impuneri încheiate de România cu statele de rezidenţă ale beneficiarilor de venit, în condiţiile în care societatea depune în susţinerea contestaţiei traducerea legalizată a certificatelor de rezidenţă fiscală valabile pentru perioada în care au fost efectuate plăţile la extern |
| |
| | | Organe de inspectie fiscala din cadrul MFP si ANAF | LG571/03A118L2
LG571/03A19L1
LG571/03A21L1
LG571/03A21L4lf)
LG571/03A21L4lm)
OG92R/03A206L1lc)ld)
HG44/04PT12
HG44/04PT48
HG44/04PT27
LG571/03A145L2la)
LG571/03A146L1la) | |
1 |
|
| aplicarea prevederilor convenţiilor de evitare a dublei impuneri încheiate de România cu statele de rezidenţă ale beneficiarilor de venit, în condiţiile în care societatea societatea nu a dovedit cu documente că sunt îndeplinite cerinţele pentru recunoaşterea rezidenţei persoanelor juridice în perioada derulării plăţilor la extern |
| |
3 |
|
| capitalizarea dobanzilor cuvenite unui nerezident |
| |
1 |
|
| daca este investită să se pronunţe asupra legalităţii încadrarii plătilor la extern în categoria redevenţelor potrivit Convenţiei de evitare a dublei impuneri încheiată în condiţiile în care prin raportul de inspecţie fiscală organele de inspecţie fiscală nu au analizat, pe bază de documente, natura plăţilor la extern, precum si in conditiile in care societatea contestatoare prezinta documente care nu au fost analizate in timpul inspectiei fiscale |
| |
1 |
|
| dacã în mod legal organele de inspecţie fiscală au impozitat la sursă „serviciile artistice” prestate de x, respectiv „sponsorizările” realizate de y, în sarcina societatii, în condiţiile în care din instrumentarea cauzei nu se poate stabili încadrarea sumelor plătite la extern într-o categorie pentru care se prevede obligativitatea reţinerii la sursă a impozitului pe venit |
| |