|  | Materia | Organul Constatator | Acte Normative | |
1 |
|
  | aplicarea prevederilor convenţiilor de evitare a dublei impuneri încheiate de România cu statele de rezidenţă ale beneficiarilor de venit, în condiţiile în care societatea depune în susţinerea contestaţiei traducerea legalizată a certificatelor de rezidenţă fiscală valabile pentru perioada în care au fost efectuate plăţile la extern |
| |
 |  |  | Organe de inspectie fiscala din cadrul MFP si ANAF | LG571/03A118L2
LG571/03A19L1
LG571/03A21L1
LG571/03A21L4lf)
LG571/03A21L4lm)
OG92R/03A206L1lc)ld)
HG44/04PT12
HG44/04PT48
HG44/04PT27
LG571/03A145L2la)
LG571/03A146L1la) |  |
1 |
|
  | aplicarea prevederilor convenţiilor de evitare a dublei impuneri încheiate de România cu statele de rezidenţă ale beneficiarilor de venit, în condiţiile în care societatea societatea nu a dovedit cu documente că sunt îndeplinite cerinţele pentru recunoaşterea rezidenţei persoanelor juridice în perioada derulării plăţilor la extern |
| |
3 |
|
   | capitalizarea dobanzilor cuvenite unui nerezident |
|  |
1 |
|
  | daca este investită să se pronunţe asupra legalităţii încadrarii plătilor la extern în categoria redevenţelor potrivit Convenţiei de evitare a dublei impuneri încheiată în condiţiile în care prin raportul de inspecţie fiscală organele de inspecţie fiscală nu au analizat, pe bază de documente, natura plăţilor la extern, precum si in conditiile in care societatea contestatoare prezinta documente care nu au fost analizate in timpul inspectiei fiscale |
| |
1 |
|
   | dacã în mod legal organele de inspecţie fiscală au impozitat la sursă „serviciile artistice” prestate de x, respectiv „sponsorizările” realizate de y, în sarcina societatii, în condiţiile în care din instrumentarea cauzei nu se poate stabili încadrarea sumelor plătite la extern într-o categorie pentru care se prevede obligativitatea reţinerii la sursă a impozitului pe venit |
|  |
1 |
|
  | daca in situatia instrainarii actiunilor detinute de o societate concomitent cu cesiunea creantelor pe care creditorul actionar le detinea la debitorul cedat se poate considera ca au fost achitate obligatiile debitorului catre creditor si daca impozitul pe veniturile obtinute din Romania de nerezidenti este legal stabilit in sarcina contestatoarei in conditiile in care nu s-a constatat ca aceasta a platit datoriile catre creditorii nerezidenti. |
| |
1 |
|
   | daca pentru plăţile la extern efectuate pe perioada verificata către persoane juridice nerezidente, contestatoarei îi sunt aplicabile prevederile convenţiilor de evitare a dublei impuneri in condiţiile in care nu au fost prezentate certificatele de rezidenţă fiscală ale beneficiarilor de venituri din aceste state din care să rezulte rezidenţa fiscală a beneficiarilor de venit in perioada in care s-au realizat veniturile. |
|  |
2 |
|
  | daca se datoreaza impozit pe venitul nerezidentilor in conditiile in care serviciul a fost prestat in alta tara |
| |
1 |
|
   | daca societatea datoreaza impozit pe veniturile obtinute din Romania de nerezidenti persoane juridice si impozit pe veniturile din dobanzi obtinute in Romania de persoane nerezidente, in condiţiile in care suma a fost calculata pentru partea ce excede pretului de piata in cazul platilor de dobanda care nu mai intra sub incidenta scutirilor sau reducerilor de impozit prevazute in conventiile de evitare a dublei impuneri si este impozabilă potrivit legislatiei romanesti. |
|  |
3 |
|
  | dacă este investită se poate pronunţa asupra legalităţii stabilirii acestui impozit pe veniturile persoanelor nerezidente aferent dobânzilor plătite nerezidenţilor |
| |
1 |
|
   | dacă în condiţiile aplicării Convenţiei de evitare a dublei impuneri ratificată prin Legea nr.29/2002, calificarea naturii plăţilor la extern se face în raport de prevederile Codului fiscal sau de Convenţiei de evitare a dublei impuneri |
|  |
1 |
|
  | dacă în mod legal organele de inspecţie fiscală au procedat la recalcularea impozitului pe veniturile obţinute din România, de nerezidenţii |
| |
3 |
|
   | dacă în raport de data începerii inspecţiei fiscale, impozitul a fost stabilit de organele de inspecţie fiscală în afara termenului de prescripţie |
|  |
1 |
|
  | dacă organele de inspectie fiscală au procedat legal la impozitarea cu 3% a platilor efectuate de societate catre X, in conditiile in care suma pentru dreptul de folosinţa a respectivului program informatic nu reprezintă redeventa, iar prin raportul de inspectie fiscala ce a stat baza emiterii deciziei de impunere nu s-a analizat dacă persoana juridica nerezidenta exercită activitate de afaceri în Romania printr-un sediu permanent |
| |
1 |
|
   | dacă organele de inspecţie fiscală pot să nu ia în considerare un certificat de rezidenţă fiscală eliberat de o autoritate fiscală cu care Guvernul României are încheiată convenţie de evitare a dublei impuneri pe venituri şi capital pe motiv că au dubii în legătură cu rezidenţa fiscală a persoanei beneficiare de venit din România, fără ca în prealabil să iniţieze prin direcţia de specialitate din cadrul autorităţii fiscale din România un schimb de informaţii cu autoritatea fiscală emitentă a certificatului de rezidenţă fiscală |
|  |
1 |
|
  | dacă pentru plăţile la extern derulate în perioada controlată contestatoarei îi sunt aplicabile prevederile convenţiilor de evitare a dublei impuneri încheiate de Romania cu statele de rezidenţă ale beneficiarilor de venit în condiţiile în care ulterior înregistrării contestaţiei societatea deţine în traducere legalizată documente care atestă rezidenţa fiscală pentru beneficiari de venit. |
| |
1 |
|
   | dacă pentru plăţile la extern efectuate în perioada X societăţii îi pot fi aplicate prevederile convenţiei de evitare a dublei impuneri încheiate de România cu XYZ în condiţiile în care societatea nu a reţinut, nu a constituit si nu a virat la bugetul de stat impozit pe venitul nerezidenţilor în cotele prevăzute în convenţii |
|  |
1 |
|
  | dacă se datorează impozit pe venitul persoanelor juridice nerezidente, constând în comisioane, în condiţiile în care nu prezintă certificate de rezidenţă fiscală |
| |
1 |
|
   | dacă societatea datorează accesorii pentru diferenţele suplimentare de creanţe fiscale rezultate din corectarea declaraţiilor, în condiţiile în care a declarat in mod eronat impozit pe veniturile obţinute din România de nerezidenţi – persoane fizice în loc de impozit pe veniturile sub formă de dobânzi |
|  |
1 |
|
  | dacă societatea datorează impozit aferent cheltuielilor de colaborare şi din comisioane de vânzări, în condiţiile în care societatea nu a prezentat certificate de rezidenţă fiscală |
| |
1 |
|
   | dacă societatea datorează impozitul aferent comisioanelor de vânzări şi contravaloarea serviciilor de verificări metrologice, în condiţiile în care societatea a justificat necesitatea serviciilor prestate, conform prevederilor legale şi a prezentat la contestaţie certificate de rezidenţă fiscală |
|  |
1 |
|
  | datoreaza impozit pe venitul persoanelor juridice nerezidente pentru plăţile dobânzilor efectuate în cursul anului şi majorările de întârziere aferente, în condiţiile în care la contestaţie societatea anexează documente din care reiese că suma a fost declarată şi plătită |
| |
1 |
|
   | dreptul de a se aplica conventia de evitare a dublei impuneri in conditiile in care societatea a suportat impozitul datorat |
|  |
1 |
|
  | impozit cu retinere la sursa pe veniturile obtinute din Romania de persoane juridice nerezidente de natura dobanzilor |
| |
1 |
|
   | impozit cu retinere la sursa pe veniturile obtinute din Romania de persoane juridice nerezidente de natura redeventelor ((know-how) |
|  |
1 |
|
  | impozit pe veniturile persoanelor juridice nerezidente stabilit suplimentar prin decizia de impunere in conditiile in care a fost calculat, evidentiat si achitat la bugetul de stat dar nu a fost declarat corect |
| |
5 |
|
   | impozitarea la sursa a dividendelor, redeventelor, comisioanelor si dobanzilor platite unui nerezident |
|  |
1 |
|
  | impozitul pe veniturile de natura redeventelor realizate din Romania de persoane juridice nerezidente |
| |
3 |
|
   | impunerea veniturilor realizate in Romania de nerezidenti |
|  |
1 |
|
  | Incadrarea platilor efectuate de catre contestatoare in categoria “redevente” |
| |
7 |
|
   | legalitatea aplicarii conventiei de evitare a dublei impuneri in conditiile depunerii certificatelor de rezidenta fiscala |
|  |
7 |
|
  | modul de stabilire a impozitului pe veniturile persoanelor nerezidente |
| |
1 |
|
   | plata impozitului in contul impozitului pe dividende, fara a avea loc stingerea obligatiei fiscale |
|  |
2 |
|
  | platile la extern reprezentand contravaloarea unor servicii contractate cu o firma din strainatate, contestatoarei ii sunt aplicabile prevederile Conventiei pentru evitarea dublei impuneri incheiata de Romania cu Danemarca, in conditiile in care a prezentat certificatul de rezidenta fiscala al beneficiarului de venit |
| |
15 |
|
   | prezentarea certificatului de rezidenta fiscala - conditie pentru aplicarea conventiei de evitare a dublei impuneri |
|  |
9 |
|
  | prezentarea certificatului de rezidenta fiscala pentru beneficiarul de venit in timpul inspectiei fiscale sau pe parcursul solutionarii contestatiei |
| |
1 |
|
   | prezentarea unui Certficiat de conformitate fiscală pentru societatea nerezidentă în condiţiile în care plata impozitului se efectueaza de societatea mamă din acelaşi stat |
|  |
1 |
|
  | redeventa platita catre o firma cu rezidenta intr-un stat, in care aceasta categorie de venit, platit unui rezident roman nu este impozitat |
| |
1 |
|
   | redevente achitate unei firme straine in conditiile in care persoana juridica romana suporta impozitul pe venitul aferent |
|  |
12 |
|
  | redevente/drepturi de licenta, conditii de incadrare in aceasta categorie a platilor la extern |
| |
27 |
|
|  |
5 |
|
 | Legea nr.133/1999 |
| |
21 |
|
|  |
2346 |
|
 | Procedura |
| |